Blog

Nejčastější chyby v řízení firmy a lidí a návod, jak se jim vyhnout

Nejčastější chyby v řízení firmy a lidí a návod, jak se jim vyhnout

Pro každého podnikatele / majitele firmy je řízení vlastního podnikání a lidí dobrodružnou cestou plnou poznání. Naštěstí existují chytré nástroje, kteří vám se vším pomohou.

Každý děláme chyby

Všichni děláme chyby, bereme si z nich poučení a své knowhow předáváme svým kolegům a nástupcům. Jenže máme pořád hodně práce, přicházejí nečekané události a objevují se situace, na které jsme nebyli připraveni. A tak často nevíme, kam dřív skočit. Přelézáme překážku za překážkou a nezbývá nám čas na systémové nastavení pracovních procesů, systémů řízení a předávání zkušeností. Tyto činnosti jsou časově náročné a své ovoce bohužel přinášejí až po delším čase a k tomu nám často chybí trpělivost i dlouhodobější plánování.

Do toho máme pocit, že nejlépe a nejrychleji práci uděláme sami, koneckonců je to naše podnikání. A tak se dostáváme do situace, kdy sice máme plnou firmu šikovných zaměstnanců, ale dokud jim nezadáme přesný úkol a nezkontrolujeme jeho vyřešení, tak se nestane vůbec nic. A u těch opakovaných si musíme vzpomenout, že už nastal čas na další zadání úkolu také sami.

A tak jsme čím dál tím přetíženější a budíme se s pocitem, na co jsme zase zapomněli. Naše invence a nápady mají čím dál méně prostoru a místo toho myslíme na papíry, povinnosti vůči státní správě, ochranu majetku a další nutné zlo, bez kterého se podnikání v naší zemi neobejde.

Jak se vyhnout tomu, aby se z nás nestal křeček v kolečku?

Vyberte si k sobě správné lidi. Pro rozvoj svého podnikání potřebujete nejen lidi se stejným DNA a se stejnou energií, potřebujete i lidi, kteří mají znalosti a zkušenosti a také takové, kteří se postarají o všechny povinnosti, ke kterým sice nepotřebujete příliš tvůrčího potenciálu, ale naopak pečlivost, odpovědnost a chladnou hlavu.

Abyste takových lidí nepotřebovali zbytečně mnoho, a nakonec jich nebylo víc než těch, kteří mají firmě vydělávat peníze, nastavte si správně vnitřní pracovní procesy. Jednoduché, srozumitelné a určené jen těm, kdo je opravdu potřebují.

Pro to, abyste nenastavovali nová pravidla každý den a pořád je neměnili, využijte chytré digitální nástroje. Pak vám na obsluhu zázemí společnosti a pevných kořenů firmy postačí minimum vlastní energie a minimum investic.

Využijte chytrý nástroj MySmartplace a vytvořte si místo, které ví, že jste nezačali podnikat proto, abyste se hrabali v papírech. Pro nastavení procesů a jejich implementaci vám výborně poslouží modul VNITŘNÍ PŘEDPISY. Nejen že jeho prostřednictvím zajistíte distribuci nutných vnitřních předpisů, ale umožní vám i distribuci všech návodů, metodik a manuálů, které si vaši pracovníci mohou kdykoli prohlédnout přesně ve chvíli, kdy je potřebují. Navíc zajistí i to, aby všechny dokumenty byly publikovány jen v aktuální podobě. Umožní vám i publikování vzorových dokumentů, které jste již jednou připravili a nechali právně zkontrolovat.

V modulu SPRÁVA ÚKOLŮ pak můžete nejen úkolovat své pracovníky a kolegy, ale hlavně si můžete vytvořit katalogy opakovaných úkolů. Aplikace pak tyto úkoly ve správný čas zadá příslušnému pracovníkovi (nebo i vám). Vy už na nic nezapomenete a budete mít opakovanou agendu pod kontrolou. Aplikace vás také upozorní, pokud zadaný úkol nebyl pověřeným pracovníkem proveden.

Pokud pracujete s efektivitou práce svých pracovníků prostřednictvím modulu ZAKÁZKOVÝ SYSTÉM formou evidenci hodin, pak modul SPRÁVA ÚKOLŮ propíše čas strávený na daném úkolu rovnou do příslušné zakázky.

Vyzkoušejte chytrý software MySmartplace na 30 dnů zdarma a uvolněte si ruce při řízení vaší firmy.

www.mysmartplace.cz